Tänään on mun synttärit. Mä sain ihan oikeeta synttärikakkua, emäntä ensin meinasi tehdä jotain sörsseliä kuivanappuloista, mutta mä tein viime viikolla selväksi, etten halua syödä enää kuivanappuloista vedellä turvotettua vauvanruokaa piste. Mä haluun syödä nappulat kuiviltaan kuten isot koirat! Ja sitä kuivaruokaa saa joka päivä, mutta täytskäriä vaan kerran vuodessa ja niinpä emäntä sitten teki kakkua, josta annoin palaset ihmisillenikin.

464125.jpg

Hyvin maistui!

464121.jpg

Tässä mun annos, ihmiset saivat kanssa palaset omilta posliinilautasiltaan, mutta niilläpä ei ollut näin hienoja koristeita! Mä kuulin emännältä, että se on 4 munan kakkupohja, jonka se paistoi uunipellillä ja kääri sitten kääretortuksi, väliin se laittoi Flora vispiä ja maitorahkaa ja punaista hilloa, päällä on sitä vispijuttua myös.

464126.jpg

Ja sitten lahjoja.

464131.jpg

Hampaat pitää harjata kakun syönnin jälkeen, tämä hammasharja oli kyllä sellainen, että sekin hävisi omaan suuhun. Sitten sain keltaisen vinkulelun, tuo punainen luu on "kongi", jonka päissä on kolot ja sinne ihmiset laittaa mulle makupaloja, oranssin ankan sain jo vähän aikaisemmin Neron ja Vinkan perheeltä.

464128.jpg

Höhlä emäntä, ottaa nyt kuvan, kun toinen pistelee niin innoissaan poskeensa hammasharjaa. Ai joo, se otti tän kuvan sen takia, kun yksi lahja jäi kuvasta, jonka sain jo aikaisemmin, kun emäntä ei malttanut olla antamatta sitä enkä laittanut ollenkaan vastaan. Se on semmoinen koiran aktiivilelu, täällä on linkki sinne.

Niin joo, mun ihmiset lauloi mulle, emäntä oli vähän muutellut sanoja yhteen tuttuun kappaleeseen. Arvaatte varmaan miten paljon mua hävetti, ei toi laulu itsessään, vaan niitten esiintymistaito... Jos ne joka vuosi jodlaa mulle synttäreiden kunniaksi, niin ehkä toi "olen kymmenvuotias" menee jo paremmin...

Yksivuotias

Tässä tulee nuori herra päivänsankari

Jo rotu kertoo musta kaiken tarvittavankin

Nuorena opin temput joita täällä tarvitaan

Mä pääsin miesten tavoille jo aikanaan

 

Mä oon yksivuotias, oon yksivuotias

Takana on koko vuosi pentuleikkien

Olen yksivuotias, yksivuotias

En oo enää babiskujeinen, mä oon hyvin miehekäs

 

Mä vahtikoira tiedän mitä on se raskas työ

Kun perhe nukkuu Rocky-poika aina vartioi

Ei maahan ole lyönyt mua koira yksikään

Nääs harva meistä rautaa on se tiedetään

 

Mä oon yksivuotias, oon yksivuotias

Takana on koko vuosi pentuleikkien

Olen yksivuotias, yksivuotias

En oo enää babiskujeinen, mä oon hyvin miehekäs

 

Ja nyrkkeilystä pidän niin kuin Rockyn tuleekin

Ja isäntäni kanssa joskus otan eränkin

Pois heikot tieltä väistyköön kun meikä loistaa nyt

On sakemanni matsin vasta alkanut

 

Mä oon yksivuotias, oon yksivuotias

Takana on koko vuosi pentuleikkien

Olen yksivuotias, yksivuotias

En oo enää babiskujeinen, mä oon hyvin miehekäs

 

Mä oon yksivuotias, oon yksivuotias

Minä en oo mikkihiiri, pupupöksyinen

Olen yksivuotias, yksivuotias

En oo enää babiskujeinen, mä oon (aaa, aaa, aaa) hyvin miehekäs

 

(Sävel Frederik: Kolmekymppinen)


Mutta nyt meikäpoika ottaa ihmiset joukkoonsa ja lähtee iltakävelylle!